zondag 11 mei 2014

To blog or not to blog?


Verschillende mensen vroegen of wij een ‘blog of zoiets’ zouden bijhouden. Ik had hier zo wat bedenkingen rond.
 
Zoals jullie weten, zijn Michael & ik niet de meest fervente facebook/linkedIn/twitter/andere sociale media/… – gebruikers. Het voelt dan ook wat vreemd aan dat uitgerekend ik een blog zou beginnen.
 
Daarnaast vond ik het als kind ook altijd de grootste straf om opstellen te schrijven. Schrijfnamiddag op school was werkelijk verschrikkelijk. Liever vraagstukken oplossen dan een opstel verzinnen! Waarom zou ik dan ook een blog bijhouden?

Een blog bijhouden, houdt ook in dat er een zekere regelmaat in moet zitten. Een verplichting dus om – indien je het goed wil doen – met de regelmaat van tijd iets te schrijven. Waarom toch?

Ga ik het wel kunnen? Heb ik wel voldoende interessante dingen om te vertellen? Gaan mensen wel lezen wat ik schrijf?

Toch heb ik beslist om het te doen. Een quote van Buddha heeft mij het laatste duwtje gegeven: "Een idee omgezet in actie, is veel waardevoller dan een idee dat slechts bestaat als idee". Ik vind het wel leuk om wat we hier beleven, voelen, denken, ervaren, … neer te schrijven. Ik heb ook voor mijzelf uitgemaakt dat het ook oké is, wanneer ik een heel tijdje niets van mij laat horen. Dat het ook oké is wanneer er meer foto dan tekst is. Dat het ook oké is als er eens een tekst minder interessant is. Er bestaan trouwens ook nog altijd gsm, mail, skype, facetime, … om te communiceren. Anyway, hope to hear from you!

7 opmerkingen:

  1. Wij zijn alvast jullie fan van het eerste uur :) Laat Anna'tje ook maar eens los op dat toetsenbord!

    Groetjes,
    E&M

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieselot, natuurlijk is dat allemaal oké!! Alles wat je schrijft is oké ;-) Laat je maar eens goed gaan, we zullen het met plezier lezen.

    Hopelijk hebben jullie een goeie verhuis gehad en een goeie start van het Londense leventje. We proberen snel eens te skypen!

    Veel groetjes,
    Anneleen & Dries

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niettegenstaande je het misschien wat minder graag doet, toch heel mooi opgesteld die eerste stappen op je blog. Een trekje van je mama ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, schitterend je eerste bericht!
    Ik ben normaal heel 'on'attent als het aankomt op blogs lezen.
    Maar omdat je me van het eerste moment geprikkeld hebt en je zo hard je best zal doen om er af en toe iets neer te pennen, ga ik mijn uiterste best doen om jullie van dichtbij te volgen. En als het even niet meer gaat, laat ons dan gewoon even old-fashioned style de telefoon nemen!
    Gr,
    D.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blijven gaan, Lieselot!
    Ik had ook mijn twijfels over een blog, maar nu klap ik mijn handjes in elkaar dat ik het deed. Tip: bundel je blogspinsels nadien in een groot boek. Ik garandeer het je: heerlijk om af en toe terug te grijpen naar je gedachten van toen..
    Volhouden dus! Je doet het schitterend!
    Nu nog een fotootje toevoegen en ik ben een tevreden blogvolger ;-)

    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor alles is een eerste keer, dus bij deze zal ik je blog met veel liefde volgen.
    Go for it, Lieselot!

    BeantwoordenVerwijderen