zondag 31 augustus 2014

Links, Rechts, Links, Shot, Goal!!!



Ik heb een job! Niet zomaar een tijdsverdrijf tijdens onze periode in het buitenland. Niet zomaar een job die mijn carrière even 'on hold' zet in functie van de carrière van mijn man. Niet zomaar een job om geld te verdienen. Neen, een job die niet beter had gekund. Een job die ik vol passie en energie ga doen.  Een job waarin ik ook echt ga kunnen groeien. Een job waarbij ik mijn rekruteringservaring van de voorbije 7 jaar kan gebruiken, maar waarin ik koers zet richting 'het ontwikkelen van mensen', nét datgene dat ik wil. Ik ga aan de slag in een rekruteringsbedrijf als learning and development consultant. Ik ga nieuwe recruiters trainen en individueel coachen. Een job zowaar op mijn lijf geschreven...
 
Ik vond het proces om deze functie te vinden en om de beslissing te nemen zeer interessant. Hierbij even een weergave van mijn gedachten.
 
Linker hersenhelft: "Beste lezer, graag geef ik je een opsomming van mijn bijdrage aan het vinden van de job:
- Laat ons een gerichte zoekactie op internet doen om de interessante jobs te vinden.
- Ik zou hiervan ook een excelleke bijhouden om het overzicht te bewaren.
- Laat ons alle opties openhouden: freelance, vast in dienst, jobs als recruiter en jobs als trainer.
- Welke to-do's zijn er nog om nieuwe jobs te vinden?
- Laat ons eens een lijstje maken met pro's en con's van deze functie.
- Trek maar voldoende tijd uit voor de voorbereiding van de interviews en van de presentatie.
- Zeg jouw training nog maar eens op, zoek nog maar naar de mooiere Engelse woorden en doe nog eens een timecheck. Geen 35 minuten, maar 30 minuten moet het zijn.
- Ga ik wel genoeg verdienen in deze job? ..."
 
Rechter hersenhelft: "Beste lezer, zin om te luisteren naar mijn verhaal? Hmmm, ik heb wel zin om eens een zeer creatieve motivatiebrief te schrijven. De titel is geworden 'I had a dream'... Tiens tiens, ik heb geen visitekaartjes. Ik heb wel goesting om er zelf te maken met verf en kalligrafie... Mijn linker-collega schrijft hier op onze blog wel dat ik blij ben dat ik als freelance aan de slag ga, maar ik krijg er precies toch geen zo'n diep gelukkig gevoel van? Whaaaaaaaaa, de max!!! Ik heb mij zo enorm geamuseerd tijdens het geven van de training als 'sollicitatietest'. Deze job moet ik gewoon doen! Geen twijfel! Mijn buik loopt over van voldoening!!"
 
En zo hebben beiden hun bijdrage geleverd aan het vinden van deze job. Nu heb ik nog een weekje verlof en op 9 september ga ik aan de 'schoolpoort' gaan staan. Spannend! In afwachting heb ik de "LNV-week" (Lieselot Nollet Verwenweek) in het leven geroepen. Ik ga nog volop genieten van de komende week, de zeeën van tijd, de quality time met mijn dochter, de tijd om nog eens op en top huisvrouw te zijn en veel te koken, de tijd om te citytrippen,... Ik zie het echt zitten. Dit voelt goed, dit is de juiste richting, dit is mijn weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten