zondag 10 augustus 2014

Wistjedatjes...



Wist je dat...

... de Tower Bridge nog regelmatig opengaat voor het doorlaten van grote schepen?
... men hier vraagt hoe je je thee wil? Black or white?
... wat het betekent als je jouw thee 'builders' wilt? Thee met véél melk en véél suiker, dit was om de werkmannen vroeger op de been te houden.
... in de rij staan hier 1 werkwoord is: queueing? Ze doen het veel en gedisciplineerd. O wee diegene die probeert voorbij te steken.
... Engelsen zich veel sterker aan regels houden dan wij? Proberen de 'uitzondering op de regel te zijn' valt dus meestal in slechte aarde.
... Britten zelden te laat komen? Te laat komen wordt dan ook absoluut niet geapprecieerd. Hierdoor ligt het tempo van leven van veel Britten hoog: op tijd hier zijn, rush naar de volgende afspraak, ...
... de online shopping meestal door blanke vrouwen gebeurt, de home delivery door mannen van afrikaanse origine?
... fietsen in Londen heel sterk wordt aangemoedigd oa met het aanleggen van 'cycle superhighways'? In de spitsperiode is het opletten voor snelle fietsers. Met helm. Wij dus ook.
... Michael en Anna nog steeds de liefdes van mijn leven zijn?
... wij gewapend met paraplu's en KW's naar hier gekomen waren, maar dat ik van mijn leven wellicht nog nooit zo bruin geweest ben?
... een A380 een vliegtuig is met 4 motoren en een dik lijf? We wonen onder een drukke koers naar Heathrow, ook een belevenis.
... Londen de duurste stad ter wereld is om in te wonen?
... ik wellicht toch nog steeds een carrierevrouw ben die de balans zoekt tussen een mummie zijn en werken. Lastig, die diepe wezenlijke dilemma's.
... de britse humor heerlijk is? Maar soms ook embarassing als je niet doorhad dat het een droge mop was...
... Britten zeer gereserveerd zijn? Onze buren schrokken zich een bult toen we voorstelden om een apertiefje te komen drinken. Ze waren in al de jaren die ze hier wonen nog nooit bij de buren geweest.
... ik mij hier zeer geliefd voel? Mannen spreken mij hier aan als 'yes, love?', 'dear, what can I do for you?', 'hello darling?'.
... Britten overal vragen 'how are you?', in de winkel, aan de kassa, aan de start van een (solliciatie)telefoontje, ... Eigenlijk zeggen ze hiermee gewoon 'hallo'. Dit was nogal wennen. Nu heb ik een standaard antwoord terug: 'fine and you?'.
... casual Friday een gebruik is in Londen? Na de eerste keer als enige in kostuum op te dagen op het werk, weet ook Michael dit.
... Englishmen and Englishwomen drink a lot, a lot, a lot of beer? En dronken zijn wordt niet aanzien als flauw, voor tieners, maar als hip.
... het toilet 'the loo' is?
... het woord 'pub' van public house afkomstig is?
... Britse vrouwen ook in zwoele temperaturen zwarte nylon kousen dragen?

Ik wist het allemaal niet.
Ik weet nog zoveel niet.
Maar ik vind het oké!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten